[IN PRINT] Carbone, M. B., Fassone, R. (Eds). 2020. Il videogioco in Italia. Storie, rappresentazioni, contesti, Milano-Udine: Mimesis. VIEW.

Carbone, M. B., Maina, G., Zecca, F. (Eds). 2017. Sex & Love. Parte prima. Forme di genere e sessualità nel cinema degli anni Duemila. «Segnocinema», 203.

Carbone, M. B., Maina, G., Zecca, F. (Eds). 2017. Sex & Love. Parte seconda. Forme di genere e sessualità nel cinema degli anni Duemila. «Segnocinema», 204.

Rietveld, H., Carbone, M.B. (Eds). 2017. Hear the Music, Play the Game – sound and game design, «GAME – Games as Art, Media, Entertainment», issue 6, www.gamejournal.it.

Carbone, M. B., Ruffino, P. (Eds). 2017. The other Roger Caillois: Game Studies beyond Man, Play, and Games. «Games and Culture», 12 (4).

Carbone, M.B., Ruffino, P. (Eds). 2014. Video game subcultures. Playing at the periphery of mainstream cultures, «GAME. Games as Art, Media, Entertainment», Issue 3, www.gamejournal.it.