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Forthcoming Publications:

  • [Chapter in book] [in print] Carbone, MB (2022), ‘Ah, spaghetti… l’immaginario della pasta nel franchise di Super Mario’, in P. Scrolavezza, G. Catasta, A. Specchio (Eds), NipPop: 10 anni di cultura giapponese in Italia, Milano, Mimesis. Publications (main)

Published work:

2022

2022

  • [Book Chapter] Carbone, MB., Spanu, M., Pagnutti, T. (2022) ‘Indistinti corpi e nuovi spazi dell’umano / Indistinct Bodies and New Human Spaces: l’avatar: eterodirezione e autodeterminazione / the avatar: heterodirection and self-determination’, in Quazzolo, P. (Ed) Rappresentazioni e tecniche della visione, Venezia: Marsilio, pp. 127 – 240.

2021

2020

2019

2017

  • [Edited Collection] Carbone, M. B., Maina, G., Zecca, F. (Eds). 2017. Sex & Love. Parte seconda. Forme di genere e sessualità nel cinema degli anni Duemila. «Segnocinema», 204 + Parte prima. Forme di genere e sessualità nel cinema degli anni Duemila. «Segnocinema», 203.
  • [Journal Article] Rietveld, H., Carbone, M.B. 2017. “Introduction. Towards a Polyphonic Approach to Games and Music Studies”. GAME – Games as Art, Media, Entertainment. Issue 6, pp. 5-11, www.gamejournal.it.
  • [Edited Collection] Rietveld, H., Carbone, M.B. (Eds) (2017) Hear the Music, Play the Game – sound and game design, «GAME – Games as Art, Media, Entertainment», issue 6, www.gamejournal.it.
  • [Journal Article] Carbone, M.B., Ruffino, P., Massonet, S. (2017),  “Introduction: The Other Caillois: The Many Masks of Game Studies”, Games and Culture, vol. 12 (4), pp. 303-320.
  • [Edited Collection] Carbone, M. B., Ruffino, P. (Eds). 2017. The other Roger Caillois: Game Studies beyond Man, Play, and Games. «Games and Culture», 12 (4).

2014

  • [Journal Article] Carbone, M.B., Ruffino, P. 2014. “Introduction. Games and Subcultural Theory”. GAME. Games as Art, Media, Entertainment. Issue 3, pp. 5-20, www.gamejournal.it.

2013

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Talks & Guest Lectures:

2021, Nuovi modi di esplorare la storia? I videogiochi tra controfattualità e realismo. MEDIEVALISMI AUTUNNALI. Il Medioevo nella Popular Culture. Bologna, 11-13 novembre 2021. Convegno internazionale a cura del Centro Internazionale di Studi Umanistici “Umberto Eco”, Università di Bologna.

2021 – Walking with tentacles. Monstrosity in Carrion’s ‘reverse horror’ mechanics. “Monstrosity. The 17th Annual Tampere University Game Research Lab Spring Seminar”. April 20-22, 2021.


2020 – Italy in Games/Games in Italy. Images of the Nation and the Rise of a National Industry –  Marco Benoît Carbone (Brunel University London) & Riccardo Fassone (Università di Torino), «Mediating Italy in Global Culture Summer School. III Online Edition», Alma Mater Studiorum Università di Bologna.


2019 – Ah, Spaghetti… Character Construction and transnational branding. Super Mario’s ‘Italianness’. DiGRA International Conference, Kyoto, Japan, 6-10 August.